The smart Trick of gear auto lambat masuk That No One is Discussing

Sewajarnya juga anda periksa Enjin sekali, manalah tahu jika ia juga penyumbang kepada masalah anda.  Ada yg mengesyorkan agar mencuba merawat dahulu gearbox asal dengan beberapa langkah mudah seperti:

gear keta aku ni jenis gear lekok2 dan tiada OD button plak tu.ada pendapat mengakatan jika tiada OD button maka kita tidak boleh pandu secara agresif terutama jenis gear auto lurus.kalau gear auto jenis lekok2 tu x pe.btol ke? sapa2 ada details mohon share.

Dengan harga minyak semakin naik, carian dan usaha ke arah menjimatkan minyak seakan tidak pernah berakhir. Tetapi banyak perkara yang anda cuba lakukan untuk menjimatkan wang itu sebenarnya lebih cenderung mendatangkan keburukan dan masalah ke atas diri sendiri.

Jika kereta belum berhenti sepenuhnya, gearbox boleh rosak. akibat pertukaran mengejut dari D terus ke R secara tidak sengaja akibat tertekan tombol gear.

Ini fakta mekanikal, tak boleh hanya kerana kita pakai kereta ten tahun tak ada apa-apa pun, maka kita cakap itu betul. Sama macam hisap rokok, takkan sebab ada orang hisap rokok sampai 70 tahun dan kita kata merokok tu tak ada apa-apa pun sebenarnya.

one. Your clutching technique-go to a away from trafic cost-free street and quit. Then straight absent Visit this site interact your clutch to third gear in place of 1st gear. Slowly and gradually release the clutch pedal. The subsequent is the conventional response for a good car: the vehicle will shudder to some halt (mati engine).

Ermmm tapi kesimpulan yg paling tepat st rs.. Mmg ape yg namanye kereta atau kenderaan ia akan rosak… Mn ada bende yg kekal… So cukup ms beli jerk baru.. Reply

emm berat juga ni cik ifa..ya ada mmg berkaitan component tu semua.cuba cari kalau ada bengkel yg boleh baiki dulu sbb kos sgt tinggi utk tukar seketul..

klau minyk sejuk tension x cukup….setahu ak gearbox auto m’gunakn tekanan minyak tuk b’operasi…psl msuk gear three dlu ps2 p ke D e2 xtau r….

mcm ak klau bwk auto time pagi2 slalunye wt warmup kt minyak auto….letkkn kt N dlu sbelum jln….kasi panas ckit minyak2..br de tension ckit…

Salam bos, kereta saya ada masalah untuk gear reverse. Pgi tdi nk masuk gear reverse x blh terasa kosong je.

Kami tiada masalah kalau saudara masih anggap boleh N bila setiap kali berhenti. Memang ada perdebatan di kalangan jurutera sendiri pasal isu ini. Tapi dari segi teknikal boleh dikatakan masing-masing bersetuju proses typical berhenti dalam D tidak menyebabkan kerosakan transmisi.

Pertukaran gear tidak selancar dulu? Anda lambat memulakan perjalanan kerana gearbox lambat berfungsi selepas masuk gear D? Bunyi setapan atau berdengung mengganggu pemanduan anda?

Untuk pengguna gear guide cara yang paling mudah adalah dengan menukar minyak gear, seterusnya mounting dan kabel gear. Ada juga kes yang berlaku air masuk ke ruang gearbox dan membentuk kotoran seterusnya menjadikan gear bertukar dan menggearkan tombol gear ke freeplay.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *